| Název předmětu | Vývojová psychologie 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | PCH/VPS2B |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Psychologická problematika vstupu dítěte do školy, vývojové aspekty zralosti pro školu 2. Mladší školní věk - vymezení a specifika 3. Dětská kresba: vývojové fáze, význam dětské kresby v psychodiagnostice dětí 4. Psychologie dětské hry: teorie, klasifikace, využití v diagnostice a terapii 5. Mladší školní věk 6. Dospívání: terminologie a periodizace 7. Psychologická charakteristika dospívání a hlavní vývojové změny 8. Rozvoj osobnosti v dospívání, stadia vývoje osobní identity, proces individuace 9. Hodnotový, morální a duchovní vývoj v dospívání 10. Kognitivní vývoj 11. Sociální a citový vývoj dospívajících 12. Specifika adolescence
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Výstupy z učení |
|
V návaznosti na Vývojovou psychologii 1 probrat vývojové zvláštnosti období od vstupu dítěte do školy, přes mladší školní věk až po pubescenci a adolescenci.
Osvojit si vývojový přístup v psychologické praxi, znát vývojová specifika a vývojové úkoly. |
| Předpoklady |
|
Vývojová psychologie 1
PCH/BVPS1 ----- nebo ----- PCH/VPS1B |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Písemná zkouška
Aktivní účast ve skupinovém projektu, docházka. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|