|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Interakce člověk-počítač - Kyberpsychologie - Imerzivní virtuální realita a rozšířená realita - Neuromarketing - Sociální sítě - Kyberšikana - On-line přátelství - On-line identita a motivace chování na internetu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 140 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Student získá základní informace a znalosti z oblasti interakce jedince v kyberprostoru a vlivu kyberprostoru na jedince. Pozornost bude věnována osobnostním dispozicím, specifickému chování a komunikaci v kyberprostoru. Důraz bude kladen na seznámení základních teoretických poznatků, osobnostních dimenzí (on-line identity), anonymity a motivací specifického chování v kyberprostoru. Představena bude i oblast navazování on-line přátelství.
Student získá kompetence dané osnovou kurzu. Studenti budou schopní vymezit základní termíny spojené se sociálním a motivačním rozměrem interakce jedince v kyberprostoru. Studenti porozumí důležitosti ICT v životě jedince, stejně tak jako rizikovému chování a základním teoriím a důležitosti navazování vztahů v on-line prostředí.
|
|
Předpoklady
|
Základní znalost předmětů humanitního zaměření (sociologie, filozofie). Širší znalosti oblasti sociální psychologie a psychologie osobnosti. Osobní zkušenost užívání informačně komunikačních technologií.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
1. Studium základní literatury a vymezených otázek z oblasti pokrývající osobnost, motivaci a chování jedince v kyberprostoru. 2. Aktivní účast na semináři. 3. Splnění dílčího úkolů ke kolokviu. 4. Práce se zahraniční literaturou.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Barak, A. (Ed.). (2008). Psychological Aspect of Cyberspace. New York.
-
Joinson, A., McKenna, K., Postmes, T., Reips, U. (2007). The Oxford Handbook of Internet Psychology. New York.
|