| Název předmětu | Projektování vzdělávací akce |
|---|---|
| Kód předmětu | KSA/PVAK |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Kontext projektování vzdělávací akce. 2. Projektování vzdělávací akce a související pojmy 3. Identifikace vzdělávacích potřeb. 4. Průběh a způsoby saturace vzdělávacích potřeb. 5. Kompetenční model. 6. Interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřeb. 7. Způsoby, druhy, metody a formy firemního vzdělávání. 8. Speciální didaktické postupy. 9. Didaktické pomůcky a prostředky didaktické techniky. 10. Předkalkulace a konečné vyúčtování vzdělávací akce. 11. Realizace vzdělávací akce - s odkazem na samostatnou disciplínu Realizace vzdělávací akce. 12. Evaluace vzdělávací akce - s odkazem na samostatnou disciplínu Evaluace vzdělávací akce.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem výuky je naučit studenty vytvořit projekt konkrétní vzdělávací akce dle stanovených náležitostí a dle zaměření vzdělávací akce na základě kroků vyplývajících z charakteristiky obecného a úkolového prostředí a z analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb.
- Student dokáže popsat hlavní kroky projektu vzdělávací akce. - Student dokáže vytvořit předběžný kompetenční model. - Student je schopen navrhnout způsob saturace identifikovaných vzdělávacích potřeb. - Student dokáže zpracovat projekt vzdělávací akce ve všech klíčových bodech. |
| Předpoklady |
|
Úvod do andragogiky
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
tvorba projektu vzdělávací akce |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Vietnamská filologie maior (2023) | Kategorie: Filologické vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika minor (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Vietnamská filologie (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2024) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Vietnamská filologie (2023) | Kategorie: Filologické vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2025) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Vietnamská filologie maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |