Cílem je reflexe učení a vzdělávání dospělých z psychologického hlediska - otázka motivace člověka k učení a vzdělávání v dospělém věku, kognitivní kapacita dospělých lidí, specifika a podmínky učení dospělých, včetně příslušného teoretického kontextu.
Student bude po absolvování kurzu znát pojetí učení v dospělosti a jeho hlavní teorie, včetně specifik dospělého v situaci učení, předpokládaných kompetencí k učení vzdělávání v dospělosti a důležitých faktorů pro úspěšné učení v dospělosti. Student bude schopen aplikovat znalosti zákonitostí fungování dospělého v situaci učení na proces učení a vzdělávání sebe i jiných lidí. Student dokáže posoudit klíčové aspekty v procesu regulace a autoregulace učení.
|
-
Čáp, J., Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001, s. 505 - 516..
-
Hartl, P.:. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha, Karolinum 1999, s. 20-21, 69 -84,90 - 107, 125 - 127, 134 - 136, 154 - 156, 162 - 163, 167 - 169, 177 - 179, 186 - 204..
-
Kozáková, Z. (2004). Sexualita a sexuální výchova osob s mentálním postižením v podmínkách zařízení sociální péče. In Sexualita mentálně postižených.. Praha : Centrum denních služeb.
-
Lőwe, H.:. Úvod do psychologie učení dospělých. Praha, SPN 1977, s. 146 - 158..
-
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál.
-
Petřková, A.:. Komunikace účastník - text v distančním vzdělávání. In: Bočková, V. a kol.: Aktuální problémy vzdělávání dospělých. Olomouc, UP 1995, s. 7 - 15..
-
Petřková, A. Psychologie učení dospělých. Rozšířené teze pro navazující magisterské studium andragogiky, S.1 - 19..
|