| Název předmětu | Praxe |
|---|---|
| Kód předmětu | KSA/KPRA |
| Organizační forma výuky | Praxe mimo UP + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 8 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování budou studenti schopni: 1. zjistit, jaká je koncepce pedagogické práce výchovné a vzdělávací instituce, a/ proklamovaná v ŠVP/formálním kurikulu, b/skutečná, porovnat a učinit závěr, 2. zjistit a poté vyhodnotit, zda a jak je naplňování skutečně realizované koncepce školy/školského či jiného zařízení provázáno s plánovacími činnostmi, s kontrolní činností, (včetně četnosti a zaměřenosti např. hospitační činnosti), 3. zjistit a posoudit, co vedoucí pracovníci výchovné a vzdělávací instituce dělají pro to, aby bylo žádoucí pojetí pedagogické práce a vize přijata a sdílena relevantními aktéry, 4. zjistit a dát do souvislosti s proklamovanou koncepcí pedagogické práce školy/školského či jiného zařízení, jak se v řízení pedagogického procesu uplatňují principy participace různých aktérů, vedení lidí, 5. posoudit dopad dosavadního pojetí práce se zpětnou vazbou na různých úrovních na rozvoj konkrétní výchovné/ vzdělávací organizace, 6. na praktických příkladech z běžného fungování demonstrovat kroky, kterými bylo usilováno o rozvoj kultury a klimatu organizace, 7. určit příklady zdrojů podpory i komplikací, které ovlivňují výkon funkce vedoucího pracovníka v konkrétní výchovné/ vzdělávací organizacei, 8. identifikovat specifika různých výchovných a vzdělávacích institucí.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
K absolvování celého předmětu je nezbytné se alespoň 2x účastnit diskusních seminářů s představiteli vzdělávací praxe, realizovat samostatnou praxi ve 2 různých insitucích a tuto reflektovat ve svém portfoliu a portfolium následně obhájit. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|