| Název předmětu | Gerontagogika - RV20 |
|---|---|
| Kód předmětu | KSA/KGER |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Edukace seniorů jako nový společenský fenomén. Metodologické otázky gerontagogiky.Stárnutí a stáří jako přirozená součást života. Kompetence ve stáří. Produktivita ve stáří.Edukace jako podpora kvality života seniorů. Výchova ke stáří a ve stáří v kontextu celoživotního učení a vzdělávání.Didaktické aspekty edukace seniorů.Psychologické aspekty edukace seniorů.Edukační příležitosti pro seniory. Speciální edukační programy a možnosti aktivizace seniorů.Péče o seniory.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se budou orientovat v problematice seniorské, tedy závěrečné etapě ontogeneze, resp. v etapě stárnutí a stáří (hledisko demografické, ekonomické, sociologické, psychologické, andragogické, resp. gerontagogické), identifikovat kritické uzly na životní dráze seniora, od kterých se posléze odvíjejí příslušné gerontagogické intervence - ať už v kontextu akčního pole vzdělávání, výchovy, poradenství či péče. Získají poznatky o možnostech ovlivňování a obohacování života seniorů prostřednictvím edukačních a jiných aktivizačních aktivit a umět tyto poznatky aplikovat do společenské praxe.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|