Předmět: Vzdělávání a smysl - prof. David Carr; Vzdělávání a spiritualita - prof. John J. Miller

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Vzdělávání a smysl - prof. David Carr; Vzdělávání a spiritualita - prof. John J. Miller
Kód předmětu KSA/92BNV
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Dva semináře, v pořadí: 1. prof. David Carr, Ph.D. (úterý 22. října, 14.00-15.30), 2. prof. John P. Miller, Ph.D. (úterý 22. října, 15.45-17.15). Diskuze nad možnostmi oslovení spirituální dimenze vzdělávání, například nad následujícími otázkami: - Patří spiritualita do vzdělávání? - Je možné a vhodné odlišovat mezi spiritualitou a religiozitou ve vzdělávání? - O jakém typu spirituality lze v kontextu vzdělávání smysluplně mluvit? - Je možné o vazbě mezi vzděláváním a spiritualitou uvažovat pouze tehdy, když něčemu spirituálnímu explicitně vyučujeme nebo může být ve vzdělávání téma spirituality přítomno implicitně? Pokud implicitně, jak? - Lze na téma nahlížet odlišně podle toho, jestli se na něj díváme z pohledu vyučování (teaching) a z pohledu učení se (learning)? - Hraje u toho tématu nějakou roli věk studentů, metody použité ve výuce (didaktika), vztah učitele a učícího se, celkový kontext, možnosti vzdělávacího systému etc.? - Jaká jsou možné praktické důsledky takového vzdělávání? - V čem spočívají limity tohoto tématu? Proč by mohlo být toto téma aktuální? atp.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět je rozdělen do dvou seminárních setkání s předními světovými odborníky v oblasti filosofie a spirituality ve vzdělávání (v chronologickém pořadí): 1. prof. David Carr, Ph.D. (úterý 22. října, 14.00-15.30), 2. prof. John P. Miller, Ph.D. (úterý 22. října, 15.45-17.15). Jeho cílem je otevřít diskuzi nad možnostmi oslovení spirituální dimenze vzdělávání; diskutovat například nad následujícími otázkami: - Patří spiritualita do vzdělávání? - Je možné a vhodné odlišovat mezi spiritualitou a religiozitou ve vzdělávání? - O jakém typu spirituality lze v kontextu vzdělávání smysluplně mluvit? - Je možné o vazbě mezi vzděláváním a spiritualitou uvažovat pouze tehdy, když něčemu spirituálnímu explicitně vyučujeme nebo může být ve vzdělávání téma spirituality přítomno implicitně? Pokud implicitně, jak? - Lze na téma nahlížet odlišně podle toho, jestli se na něj díváme z pohledu vyučování (teaching) a z pohledu učení se (learning)? - Hraje u toho tématu nějakou roli věk studentů, metody použité ve výuce (didaktika), vztah učitele a učícího se, celkový kontext, možnosti vzdělávacího systému etc.? - Jaká jsou možné praktické důsledky takového vzdělávání? - V čem spočívají limity tohoto tématu? Proč by mohlo být toto téma aktuální? atp.
Alespoň základní znalost anglického jazyka (oba semináře budou vedeny v anglickém jazyce).
Předpoklady
Doktorské studium (libovolného oboru) na Univerzitě Palackého.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Účast na diskuzi (v případě semináře Davida Carra je vhodné dopředu přečíst jeho text Three conceptions of spirituality for spiritual education, bude posláno emailem).
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Nizozemská filologie (2020_2024) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Románské jazyky (2021_2024) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -