| Název předmětu | Španělská a hispanoamerická literatura 16. a 17. století |
|---|---|
| Kód předmětu | KRS/L17SH |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Španělština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Renesance, období přechodu ze středověku, poezie G. de la Vega, divadlo Torres Naharro, Gil Vicente 2. Román pikareskní a další varianty. 3. Tzv. druhá renesance, F. de Herrera, fray Luis de León, literatura asketicko-mystická 4. Barokní poezie, Kulteranismus a konceptismus, Góngora, Quevedo 5. Drama a jeho vývojové etapy, Lope de Vega a jeho škola, Cervantes a dramatická tvorba 6. Miguel de Cervantes a jeho románová tvorba 7. Charakteristika díla vrcholného baroka - Pedro Calderón de la Barca, analýza jeho díla, základní prvky dramatu Život je sen 8. První kroniky v období kolonizace amerického kontinentu: historický a sociokulturní kontext, vymezení žánru, Hernán Cortés, Bernal Díaz del Castillo. 9. Epická poezie: La Araucana 10. První hispanoamerický spisovatel: El Inca Garcilaso de la Vega 11. Hispanoamerické baroko: Sor Juana Inés de la Cruz
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je přiblížit kulturně-literární kontext v období 16. - 17. století, absolvovat vývojovou řadu dramatické, románové tvorby a poezie v období renesance a baroka, včetně přiblížení specifik asketicko-mystické školy ve Španělsku. Předmětem literární analýzy je text vrcholných představitelů kulteranismu, konceptismu a barokního divadla. Posluchači budou zároveň seznámeni s odrazem renesance a baroka ve španělských koloniích na americkém kontinentě a s počátky formování hispanoamerické literární tradice.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
1. pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu 3. esej |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na tlumočnictví a překlad (2020) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na Latinskou Ameriku (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |