| Název předmětu | Italský film 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KRI/IF3 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Italština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
a. a. 2025-26 - ZS Il corso prende in esame i primi film di Pier Paolo Pasolini, caratterizzati da una radicale reinterpretazione della tradizione neorealista. Il contesto (l'Italia del miracolo economico), la formazione dell'autore, la sua sensibilit? politica e sociologica determinano infatti una cinematografia unica, nel contesto del tempo. Una sezione del corso verr? anche dedicata a Bernardo Bertolucci, 'allievo' di Pasolini, e a Prima della rivoluzione (1963), il suo capolavoro giovanile, manifesto della nouvelle vague italiana. Kurz zkoumá rané filmy Piera Paola Pasoliniho, které se vyznačují radikální reinterpretací neorealistické tradice. Kontext (Itálie hospodářského zázraku), režisérovo vzdělání a jeho politické a sociologické cítění formovaly v kontextu své doby jedinečnou kinematografii. Část kurzu bude věnována také Bernardu Bertoluccimu, Pasoliniho "žákovi", a filmu Před revolucí (1963), jeho ranému mistrovskému dílu a manifestu italské nové vlny.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
| Výstupy z učení |
|
Conoscenza del linguaggio cinematografico e del suo valore retorico ed espressivo. Potenziamento delle abilita' di lettura e interpretazione del film. Znalost filmového jazyka a jeho rétorické a expresivní hodnoty. Zlepšení dovedností v oblasti čtení a interpretace filmů.
Student získá základní orientaci v dějinách italské kinematografie. Budou probrány důležité osobnosti italského filmu, které student bude schopen rozpoznat. |
| Předpoklady |
|
Žádné.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
- Aktivní účast - Referát |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2020) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2020) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |