| Název předmětu | Italský film 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KRI/IF1 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Italština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
A.R. 2022/23 ZS Immagini di Roma dal Neorealismo agli anni sessanta. Oggetto del corso sono tre capolavori che hanno segnato la storia del cinema italiano moderno: R. Rossellini, Roma citt? aperta V. De Sica, Ladri di biciclette F. Fellini, La dolce vita. Le proiezioni sono introdotte da lezioni finalizzate a collocare il film in un contesto culturale pi? ampio e seguite da analisi delle sequenze pi? significative. Il corso si conclude con un colloquio orale e una breve relazione scritta. A.R. 2020/21 ZS Předmětem kurzu je analýza filmografie Nanniho Morettiho, jednoho z autorů, který nejvíce charakterizoval a ovlivnil italskou filmovou produkci posledních 40 let. Rozbor jeho nejlepších filmů vede k pochopení vývoje autorovy kinematografie, v níž se ideologický a lingvistický nekonformismus překrývá v typologicky velmi odlišných řešeních s hořkou úvahou nad současným sociálním a politickým kontextem. Obsahem kurzu jsou především tyto filmy: Bianca (1984) Caro diario (1993) La stanza del figlio (2001) Habemus Papam (2011) Santiago, Italia (2018). Každou projekci následuje rozbor nejvýznamnějších sekvencí, a to jak z hlediska tematického, tak lingvistického. K interpretaci vybraných filmů poslouží odborné texty. Veškeré materiály budou dostupné v moodle. Kurz je zakončen ústním pohovorem a krátkou písemnou prací ověřující znalosti a dovednosti vycházející z náplně kurzu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
| Výstupy z učení |
|
Základní orientace v italské kinematografii.
Student získá základní orientaci v dějinách italské kinematografie. Budou probrány důležité osobnosti italského filmu, které student bude schopen rozpoznat. |
| Předpoklady |
|
Žádné.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
- Aktivní účast - Referát |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2020) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie minor (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2020) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italská filologie maior (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |