|
Vyučující
|
-
Kováčová Lenka, Mgr.
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
a. a. 2025-26 - ZS Il corso prende in esame i primi film di Pier Paolo Pasolini, caratterizzati da una radicale reinterpretazione della tradizione neorealista. Il contesto (l'Italia del miracolo economico), la formazione dell'autore, la sua sensibilita' politica e sociologica determinano infatti una cinematografia unica, nel contesto del tempo. Una sezione del corso verra' anche dedicata a Bernardo Bertolucci, 'allievo' di Pasolini, e a Prima della rivoluzione (1963), il suo capolavoro giovanile, manifesto della nouvelle vague italiana. Kurz zkoumá rané filmy Piera Paola Pasoliniho, které se vyznačují radikální reinterpretací neorealistické tradice. Kontext (Itálie hospodářského zázraku), režisérovo vzdělání a jeho politické a sociologické cítění formovaly v kontextu své doby jedinečnou kinematografii. Část kurzu bude věnována také Bernardu Bertoluccimu, Pasoliniho "žákovi", a filmu Před revolucí (1963), jeho ranému mistrovskému dílu a manifestu italské nové vlny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Conoscenza del linguaggio cinematografico e del suo valore retorico ed espressivo. Potenziamento delle abilita' di interpretazione del film. Znalost filmového jazyka a jeho rétorické a expresivní hodnoty. Zlepšení dovedností v oblasti interpretace filmů.
Absolvent kurzu si osvojí odbornou filmovou terminologii a základy interpretace filmového díla ve všech jeho složkách, získá schopnost interpretovat italský film ve společenském kontextu.
|
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U ústního pohovoru se prověřuje znalost probrané látky.
|
|
Doporučená literatura
|
-
A. Costa. (1994). Saper vedere il cinema. Milano.
-
A. Ferrero. Il cinema di Pier Paolo Pasolini. .
-
F. Casetti, F. di Chio. (1994). Analisi del film. Milano.
-
G. Brunetta. (2003). Breve storia del cinema italiano. Einaudi, Torino.
|