|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Důraz bude kladen především na zdokonalení komunikačních schopností, dále na osvojení gramatiky, rozšíření slovní zásoby a porozumění. Pracovat se bude s jednou z nejmodernějších učebnic renomovaného německého vydavatelství Hueber s učebnicí Menschen. Konkrétně se jedná o díl Menschen A1.2. (druhá polovina), popř. taky Menschen A2.1.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
|
Výstupy z učení
|
Základní náplní je prohlubování znalostí německé gramatiky, zvyšování schopnosti rozumět psaným textům i mluveným projevům a aktivní schopnosti komunikovat v německém jazyce.
Prohloubení znalostí německé gramatiky, schopnost rozumět psaným textům i mluveným projevům a aktivní schopnosti komunikovat v německém jazyce, znalost obecných zásad vědecké práce (práce s prameny, se sekundární literaturou, čtení německých textů starších vrstev jazyka i literatury).
|
|
Předpoklady
|
Kurz je určen pro všechny studenty UP. Předpokládá se znalost německého jazyka přibližně na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce, na úrovni maturitní zkoušky z německého jazyka.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast na seminářích, splnění všech zadaných úkolů.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Angela Pude. (2014). Menschen A 2.1/A 2.2/B 1.1/B 1.2. München: Hueber.
-
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. (2001). Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin und München.
-
Meil, Kläre; Arndt, Margit. (1976). ABC der starken Verben. Ismaning.
-
Rinas, Karsten. (2003). Vorsicht - Fehler! Odstraňujeme nejčastější "české" chyby v němčině. Plzeň.
-
Siegel, Martin. (2000). Sprache, Stil, Struktur: Analyse und Komposition von Texten im Studium. Olomouc.
|