Název předmětu | Četba textů novověké filozofie 17 (Filozofické aspekty umělé inteligence) |
---|---|
Kód předmětu | KFI/BNF17 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Co je to (umělá) inteligence. 2. Historie umělé inteligence. 3. Obecná umělá inteligence a problémy s jejím vytvořením. 4. Jak zjistíme, že počítač je inteligentní. 5. Může umělá inteligence mít vědomí? A potřebuje jej vůbec? 6. Bude obecná umělá inteligence chápat svět podobně jako my? 7. Rizika umělé inteligence. 8. Etické aspekty I. 9. Etické aspekty II. 10. Etické aspekty III. 11. Bude superinteligentní obecná AI schopna odhalit fundamentální pravdy o světě? 12. Perspektivy umělé inteligence. Literatura: Carter, Matt, Minds and Computers: The Philosophy of Artificial Intelligence Cycleback, David, Philosophy of Artificial Intelligence Larson, Erik J., The Myth of Artificial Intelligence Liao, Matthew S. (ed.), Ethics of Artificial Intelligence Muller, Vincent C., Risks of Artificial Intelligence
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je představit studentům umělou inteligenci jako filozoficky fascinující fenomén.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni sofistikovanějšího uvažování o některých klíčových implikacích fenoménu umělé inteligence |
Předpoklady |
Předpokládá se zájem studenta o danou problematiku a schopnost číst v angličtině
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Esej
Aktivní účast na semináři Max. 2 absence |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|