|
Vyučující
|
-
Kubina Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Jan Husták a Nela H. Kornetová, vedoucí a členové umělecké skupiny "Direct Action Theatre" vás zvou na workshop, ve kterém budete moci nahlédnout do jejich uvažování a strategií v rámci art-ivismu a vyzkoušet si uměleckou práci ve veřejném prostoru s cílem dát prostor tématům, které pro vás osobně a společensky právě rezonují a v neposlední řadě si na vlastní kůži vyzkoušet těžkooděnecké uniformy. S prací tvůrčího týmu se můžete seznámit na https://www.directactiontheatre.com/ Předmět se uskuteční blokově: 25. 9. online intro: 15.00 - 16.00 6. & 7. října v divadelním sále, 10:00 - 12:30, 14:00 - 18:00
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
V ZS 2025 se můžete účastnit workshopu umělecké skupiny "Direct Action Theatre" - více v obsahu předmětu. Cílem je praktická realizace projektu, který má veřejný charakter a současně se týká studovaného oboru (divadlo). S návrhem konkrétní aktivity přichází student a s předstihem ji konzultuje s vedoucím sekce či pedagogem, jehož oborovému zaměření projekt odpovídá. Nejčastěji se v případě veřejného projektu jedná o aktivní účast na konferenci, publikaci odborného článku ve významném periodiku či dlouhodobá publicistická činnost běžném tisku, v elektronickém médiu apod., organizace odborné konference, výstavy či jiné akce, aktivní participace na vzniku uměleckého díla apod. Pokud student nemá s pedagogem tento projekt projednaný na začátku semestru, předmět si do Stagu zapisuje až v semestru následujícím po samotné realizaci aktivity. Smyslem je podrobit své vlastní výstupy veřejné zpětné vazbě a připravit se budoucí profesní praxi.
Student si prověří schopnost samostatného tvůrčího vjádření, je schopen veřejné prezentace divadelních projektů.
|
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Hospitace, Seminární práce
100% účast.
|
|
Doporučená literatura
|
-
ALEXANDER, Jeffrey C., Bernhard GIESEN a Jason L. MAST (edd.). (2006). Social Performance. Symbolic Action, Cultural Pragmatics,and Ritual. Cambridge: Cambridge University Press.
-
DISMAN, Miroslav. (2000). Jak se vyrábí sociologická znalost :příručka pro uživatele. 3. vyd.. Praha: Karolinum.
-
FIEBACH, Joachim. (2010). Předvádění skutečnosti jako její performativní provádění. In. Tendence v současném myšlení o divadle.. Brno: JAMU.
-
HAMMERSLEY, Martyn a Paul ATKINSON. (2007). Ethnography: principles in practice, 3rd ed.. London: Routledge.
-
SOUKUP, Martin; ČENĚK, David. (2010). Vizuální antropologie: kultura žitá a viděná. I. vyd.. Červený Kostelec: Pavel Mervart.
-
ŠIMA, Karel. (2017). ?Od rituálů a obyčejů k performancím aneb jak studovat festivity moderní doby.? Studia Ethnologica Pragensia 2017, 1, 1 2017: 17-49..
|