Vyučující
|
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přesný harmonogram témat bude upřesněn v Moodlu před začátkem semestru. Témata a koncepty, kterým se budeme v různé míře věnovat: mediální konstrukce reality, faktuální žánry a jejich specifika, zpravodajství a publicistika (agenda setting, framing, priming, gatekeeping, zpravodajské hodnoty), televizní dokument, reality TV a různé subžánry, etika faktuálních pořadů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V ZS 2024/25 vyučuje Anna Rufer Bílá Téma: Faktuální televize Kurz se zaměří na různé podoby faktuální televize, od zpravodajství a publicistiku přes dokumentaristiku po reality TV. Pozornost bude věnována širším teoretickým konceptům, které s faktuální televizí souvisí, s přesahy do mediálních a kulturálních studií. Docházka není povinná, ale vzhledem k povaze probíraných témat a průběžných úkolů doporučená.
Student/ka má rozšířenou zásobu odborné terminologie, dokáže získané teoretické znalosti aplikovat při promýšlení historických souvislostí, současných trendů i možné predikce budoucnosti TV média. Zná klíčové osobnosti teorie TV a jejich stěžejní teze a koncepty.
|
Předpoklady
|
Doporučuje se absolvování kurzu KDU/UST.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce, Písemný test
- přípravy na hodinu, čtení zadaných textů - docházka není povinná, ale vzhledem k povaze probíraných témat a průběžných úkolů doporučená Zápočet: plnění průběžných úkolů a testů. Studující mohou získat max. 50 bodů. Minimum nutné pro získání zápočtu: 40 b. Pokud studující nezíská potřebný počet bodů, píše náhradní seminární práci o rozsahu 5 NS na téma, ve kterém získal nejméně bodů. Vše po domluvě s vyučující. Zkouška: závěrečná práce - studující si vybírají problém související s faktuální televizí a podobou odborné eseje reflektují jeho možná řešení. Rozsah: 5-7 NS.
|
Doporučená literatura
|
-
ALLEN, Robert C. (1992). Chanels of Discourse Reassembled. London.
-
Bryant, A., Mawer, Ch. (2016). The TV Brand Builders. How to win audiences and influence viewers. London.
-
BUTLER, Jeremy. (2006). Television: Critical Methods and Applications. Mahweh.
-
CORNER, John. (1999). Critical Ideas in Television Studies. Oxford and New York.
-
FISKE, John. (1987). Television Culture. London and New York.
-
FISKE, John. Understanding Popular Culture. London: Unwin Hyman, 1989..
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
NEWCOMB, Horace . Television: The Critical View.
|