Vyučující
|
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Povinná četba (před začátkem kurzu): Jancovic, Volmar, Schneider (eds.): Format Matters: Standards, Practices, and Politics in Media Cultures. DOI 10.14619/1556 - kapitola Somaini: The Screen as 'Battleground': Eisenstein's 'Dynamic Square' and the Plasticity of the Projection Format Program kurzu: 27. 10. 2025 - Percepce formátu úvodní přednáška, rozprava o literatuře a rozdělení úkolů pro zbytek týdně 29. 10. 2025 - Analýza filmů a výzkum diváka - 4 hod skupinová práce, analýza filmové formy s ohledem na formát 30. 10. 2025 - Domácí práce skupinová práce, natočení krátkého videa, které využívá formát k ovlivnění diváků 31. 10. 2025 - Prezentace a reflexe - 2 hod závěrečné prezentace, diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
ZS 2025 Jak formát videa vytváří význam? Jan Černík V kurzu se zaměříme na funkci obrazového formátu (např. 4:3, 16:9, vertikální video) jako významotvorného nástroje ve filmu a audiovizuálních médiích. Studenti budou zkoumat, jak různé formáty ovlivňují vnímání prostoru, emocí a vztahů mezi postavami. Kurz klade důraz na aktivní zapojení: očekává se čtení vybraného textu, účast na diskuzích, spolupráce při skupinové analýze a tvorbě krátkého videa. Kurz rozvíjí dovednosti v oblasti analytického myšlení, mediální gramotnosti i tvůrčího rozhodování.
Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
- Znalost zadané literatury a filmů - Ústní prezentace, analýza a diskuse - Aktivní diskuse s účastníky kurzu a pedagogem - Účast na semináři (min. 75 % docházky)
|
Doporučená literatura
|
|