Vyučující
|
-
Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student obdrží před zahájením výuky dva audiovizuální záznamy divadelních představení, jeden z nich si zvolí pro vlastní analýzu a odevzdá předem recenzi. Při prezenční výuce se aktivně zúčastní společné analýzy obou záznamů představení. V diskusi se hodnotí dramaturgicko-režijní výklad inscenace, jednotlivé složky inscenace, případně způsob adaptace literární nebo filmové předlohy. Při prezentaci recenzí studentů se hodnotí jejich schopnost reflektovat divadelní artefakt. Program letního semestru 2015 (doc. Jiří Štefanides): Prodaná nevěsta (Loutkové divadlo DRAK Hradec Králové). David Drábek: Akvabely (Klicperovo divadlo Hradec Králové).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je překročit hranici vnímání divadelního představení jako divák: naučit se chápat představení jako syntetický tvar, umět analyzovat dramaturgicko-režijní výklad, popsat představení a formulovat vlastní hodnocení.
Student si osvojí předpoklady a nástroje k samostatné analýze divadelního artefaktu. Zvládne problematiku související se záznamem divadelního představení v audiovizuálním médiu.
|
Předpoklady
|
Předmět není podmíněn absolvováním jiného předmětu. Předmět je určen pouze studentům kombinovaného studia oboru divadelní věda - filmová věda!
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student absolvuje nejméně 3 hodiny prezenční výuky. Po přijetí recenze pedagogem obdrží zápočet.
|
Doporučená literatura
|
-
Hořínek, Z. (1991). Drama, divadlo, divák. Brno.
-
Styan, J. L. (1964). Prvky dramatu. Praha.
|