| Název předmětu | Rozhlas a literatura 4 |
|---|---|
| Kód předmětu | KDU/ROL4 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická) |
| Výstupy z učení |
|
ROL4 - Rozhlasová tvorba 60. let. V ZS 2025/26 vyučuje Dr. Tomáš Bojda. Analytický seminář se bude věnovat československé rozhlasové tvorbě 60. let. Na klíčových dílech prozkoumáme dramaturgické a inscenační tendence daného období, zkoumat budeme zejména historickou poetiku, otázky témat, žánrů, inscenačních postupů, režijních rukopisů a herecké tvorby. Požadavky k atestaci - příprava z hodiny na hodinu, poslech a četba, příprava analytického referátu, závěrečná práce - psaná/mluvená analýza. 1. hodina (25. 9.): Úvod - Rozhlasová hra 60. let 2. hodina (2. 10.): Borchert: Venku přede dveřmi; Böll: Hodina v rodném městě 3. hodina (9. 10.): Dürrenmatt: Noční rozhovor; Kafka: Proměna 4. hodina (16. 10.): Beckett: Všichni, kdož padají; Beckett: Krappova poslední nahrávka 5. hodina (23. 10.): PBR - NEUČÍ SE 6. hodina (30. 10.): Aškenazy: Bylo to na váš účet; Aškenazy: Kůže 7. hodina (6. 11): Cop: Hodiny; Ptáček: Jistý den daleké minulosti 8. hodina (13. 11.): Vyskočil: Cesta do Úbic; Karvaš: Sedm svědků 9. hodina (20. 11.): Stehlík: Linka důvěry; Vilímek: Neodvratný skon maratonského běžce 10. hodina (27. 11.): Přidal: Sudičky; Lustig: Člověk ve velikosti poštovní známky 11. hodina (4. 12.): Uhde: Výběrčí; Havel: Anděl strážný 12. hodina (11. 12.): Klíma: Ženich pro Marcelu; Svěrák: Posel hydrometeorologického ústavu
Studující se naučí analyzovat auditivní díla v kontextu literární teorie a rozhlasových studií. |
| Předpoklady |
|
Předmět nemá žádné prerekvizity.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2025) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |