|
Vyučující
|
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět nabízí praktický vhled do fungování kina - od dramaturgie a programování přes marketing a práci s publikem až po ekonomiku provozu. Studenti se seznámí s typy kin, principy výběru a nasazování filmů, spoluprací s distributory a specifiky různých druhů obsahu. Druhotně se kurz dotkne i struktury filmové distribuce v ČR a jejích aktuálních výzev. Výuka proběhne formou čtyř tematických seminářů. Předmět je zakončen odevzdáním samostatné práce a skupinovou prezentací. Základní obsahová struktura: 1. Typologie a role kin o Přehled druhů kin (multiplex, artové, klubové, letní, pop-up aj.) o Historie a současný stav kin v ČR a ve světě o Informační zdroje o kinematografii a návštěvnosti 2. Dramaturgie a programování o Principy výběru filmů pro různé typy publika o Programovací cykly, časy projekcí, speciální projekce o Práce s alternativním obsahem a filmovými festivaly o Výzkum a znalost diváka 3. Provoz kina a služby pro diváky o Objednávání filmů, pokladní systémy, prodej vstupenek o Marketing kina a jednotlivých filmů o Další služby: bar, kavárna, přístupnost pro hendikepované, doprovodné akce o Ekonomika provozu (příjmy, výdaje, pronájmy, personální zajištění) o Technologie (obraz, zvuk, přenos) 4. Filmová distribuce v ČR o Role distributorů a distribuční proces o Typy obsahu a distribuční nástroje o Spolupráce kina a distributora o Aktuální výzvy distribuce (VOD, dopady pandemie, nové trendy) Průběh výuky a podmínky absolvování Výuka probíhá ve čtyřech seminářích. První dva jsou zaměřeny na seznámení studentů se základními principy fungování kin a jejich dramaturgie, aby bylo na konci druhého semináře možné zadat parametry pro vypracování samostatné i společné práce. Třetí seminář je věnován fungování filmové distribuce a slouží také k připomínkování základních parametrů společných prací. Na čtvrtém semináři budou prezentovány jednotlivé společné práce, které budou hodnotit a připomínkovat zástupci renomovaných českých kin.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět nabízí praktický vhled do fungování kina - od dramaturgie a programování přes marketing a práci s publikem až po ekonomiku provozu. Studenti se seznámí s typy kin, principy výběru a nasazování filmů, spoluprací s distributory a specifiky různých druhů obsahu. Druhotně se kurz dotkne i struktury filmové distribuce v ČR a jejích aktuálních výzev. Výuka proběhne formou čtyř tematických seminářů. Předmět je zakončen odevzdáním samostatné práce a skupinovou prezentací.
Ovládnutí základních kompetencí v daném oboru (dramaturgické, produkční, kurátorské apod.), osvojení si specifické terminologie, inspirování se "dobrou praxí" fungující v kulturních institucích.
|
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Předepsaná účast na semináři, aktivní zapojení se do diskuze, participace na zadaném projektu.
|
|
Doporučená literatura
|
|