|
Vyučující
|
-
Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Část I. Metody výzkumu současných na těle založených umění a teoretické přístupy k jejich analýze. (1. a 2. hodina) Část II. Tematické okruhy (nemusí být probírány v uvedeném pořadí): 1. Těla utvářená kulturní identitou (3. hodina) 1a. Těla utvářená kulturní identitou: postkoloniální identity (4. hodina) 1b. Těla utvářená kulturní identitou: postsocialistické identity (5. hodina) 2. Těla spoluurčovaná genderovou specifičností (6. hodina) 3. Mizející těla (7. hodina) 3a. Mizející těla: tělo ve světě virtuality (8. hodina) 3b. Mizející těla: tělo v post-antropocénu (9. hodina) 4. Varianty inkluze v současných body-based art (10. hodina) 5. Ztělesněné identity: re-enactmenty, rekonstrukce a živé archivy (11. hodina) 6. Závěrečné setkání, rekapitulace probraných témat (12. hodina)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Semestrální seminář se zaměřuje na reflexi a analýzu rozmanitých tělesných identit v současných "body-based" uměleckých praktikách (zejména taneční divadlo, performance art, fyzické a neverbální divadlo, nový cirkus). Skrze tyto formy jsou v rámci uměleckého spektra tematizovány specifické existenční zkušenosti a poznávání prožívaného světa, a současně jsou tak s publikem sdíleny mnohé z nejpalčivějších fenoménů naší doby. Kurz bude vycházet ze sledování videozáznamů či z vlastní recepce vybraných představení, bude čerpat z existující mnohovrstevnaté literatury k probíraným otázkám a především bude průběžně tvarován intenzivní diskusí na každém setkání.?
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Minimální docházka: 75 %; aktivní účast v diskusi. (12×90 min) Průběžné úkoly: 3 krátká analytická/praktická zadání v průběhu semestru (21 hodin celkem). Četba a příprava: průběžná práce s odbornou literaturou a podklady k projekcím; stručné "reading notes". (40 hodin celkem, tj. v průměru 3-4 h týdně). Návštěva představení / shlédnutí audiovizuálních záznamů: min. 2 živé události + vybrané videozáznamy; 1 krátká recenze/reflexe (14 hodin celkem: 2× živé představení cca 3h každé vč. přesunu a bezprostřední reflexe + cca 8 h na videozáznamy a krátké reflexi). Závěrečný výstup (32 hodin celkem: návrh projektu a příprava prezentace: 24 h, písemná reflexe v rozsahu 1-2 ns: 8 h)
|
|
Doporučená literatura
|
|