|
Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 8-9: UNIDAD 8: EL BARRIO IDEAL - popis města, vesnice, čtvrti; vyjádřit, co se nám nejvíce líbí na určitém místě, zeptat se na cestu, vyjádření obliby a zdůraznění; služby a místa ve městě - kvantifikátory algún, ningún, muchos; místní předložky a příslovce (a, en, al lado de, atd.). UNIDAD 9: SABES CONDUCIR? - vyjádření minulosti; schopnosti a dovednosti, kladné a záporné vlastnosti lidí; vyjádření frekvence, charakterizační zájmena - minulý čas složený, vazby sloves PODER a SABER s infinitivem. Program kurzu může být dle potřeb skupiny vyučujícím upraven nebo rozšířen. Přesná struktura kurzu pro daný semestr bude průběžně k dispozici na platformě Moodle.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Čtvrtý semestr čtyřsemestrového kurzu španělštiny pro studenty s minimální nebo žádnou výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti prohloubí své základní dovednosti týkající se jazykové komunikace na úroveň A2+: mluvení, poslech, četba a psaní. Dále rozvinou schopnost komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale budou se moci vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
|
|
Předpoklady
|
Znalosti ŠJ na úrovni kurzů Španělština pro začátečníky 1-3 (přibližně v rozsahu lekcí 0-7 učebnice AULA INTERNACIONAL1 Nueva edición). Kurz bude veden převážně ve španělštině.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (průběžné testy a závěrečný test)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F., Marín, F., Morales R., Rosa, S. Nuevo Ven 1, 2. Fraus/Edelsa, 2004. + Žákovský sešit..
-
Corpas, J., et al. (2013). Aula Internacional 1 (nueva edición).
-
Prokopová, L. (2003). Španělština pro samouky. Leda, Praha.
|