|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
V počátečních hodinách se budeme věnovat opakování obecných témat (představení se - CV, cestování, jídlo, španělsky mluvící země, kultura, moderní komunikace, zaměstnání, záliby, studium a pod.) formou konverzace a četby, poslechu (např. videí z Youtube) a konsolidaci gramatických jevů (zopakujeme základní použití většiny běžných slovesných časů indikativu, rozkazy, atd.) V průběhu semestru se zaměříme podobným způsobem na další témata (buď podle učebnice nebo jiných materiálů - dle potřeb a možností skupiny). Z gramatických jevů se budeme věnovat především konjunktivu a časové souslednosti. Přesná struktura a požadavky kurzu pro daný semestr budou průběžně k dispozici na platformě Moodle.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
První semestr dvousemestrového kurzu španělštiny pro studenty se středně pokročilou výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní, aby byli studenti schopni komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale mohli se vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
Studenti prohloubí základní dovednosti týkající se jazykové komunikace na úroveň B2: mluvení, poslech, četba a psaní. Dále rozvinou schopnost komunikovat nejen na úrovni všeobecného španělského jazyka, ale budou se moci vyjadřovat i k tématům vztahujícím se k jejich hlavnímu studijnímu oboru.
|
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům se znalostí španělštiny na úrovni B1/B1+ (nezávislý mluvčí). Výuka probíhá pouze ve španělštině.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Seminární práce
- zápis do STAGu a do platformy Moodle na začátku semestru, dostupnost na univerzitním e-mailu - docházka do výuky - max. 2 absence; nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině - disciplina, soustředěnost a aktivní přístup během výuky - pravidelné plnění úkolů (viz požadavky na Moodlu; ten je nutný pravidelně sledovat), připravenost (včetně materiálů požadovaných vyučujícím, např. učebnice - důrazně se doporučuje papírová forma) - všechny náležitosti ke splnění zápočtu dle zadání vyučujícího (průběžné testy a závěrečný test)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Castro, F., Marín, F., Morales R., Rosa, S. (Nuevo) Ven 2, Ven 3. Fraus/Edelsa, 2004. + Žákovský sešit.
-
Castro Viúdez, F. (2004). Aprende gramática y vocabulario 1-4.
-
Prokopová, L. (2014). Španělština (nejen) pro samouky. Praha.
|