|
Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
28. - 30. lekce učebnice. Práce s doplňkovými autentickými texty ke čtení a poslechu s porozuměním. Témata a gramatika dle učebnice: Lekce 28: GESCHICHTE: Texte zur Geschichte verstehen, über Ereignisse in der Vergangenheit sprechen, über Migration sprechen, Meinungen zu Europa äußern (Grammatik: Über die Vergangenheit sprechen: Präteritum und Perfekt, Plusquamperfekt, Temporale Nebensätze mit "als" und "nachdem".) Lekce 29: MÄNNER UND FRAUEN: über Beziehungen sprechen, Gefühle äußern, Gegensätze ausdrücken, ein Konfliktgespräch führen, Probleme benennen und Wünsche äußern (Grammatik: Zweigliedrige Konjunktionen, Nebensätze mit "während" als Nebensatz, Temporale Nebensätze mit "bis" und "bevor", Wortbildung: Personenbezeichnungen aus Verben/Verkleinerungsformen Lekce 30: KRANKENHAUS: einen Notfall melden, ein Gespräch mit dem Arzt/der Ärztin führen, ein Konfliktgespräch führen, über Pflegeberufe sprechen (Grammatik: Nebensätze: Relativsätze im Nominativ, Akusativ und Dativ, Relativpronomen: Deklination, Wortbildung: Substantivierung) Aktuální krátká videa a texty z internetu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Druhý semestr čtyřsemestrálního kurzu němčiny určený pro středně pokročilé bez zaměření na studovaný obor, jehož cílem je rozvinout znalost němčiny na předpokládanou úroveň B1/B2 Evropského referenčního rámce. Výuka je zaměřena na rozvoj následujících jazykových dovedností: - receptivních (porozumění psanému a mluvenému textu) - produktivních (performance, interakce).
Komplexní rozvoj všech jazykových dovedností: - mluvení - poslech s porozuměním - čtení - psaní Po úspěšném absolvování kurzu v plném rozsahu dosáhnou studující výstupní úrovně B1/B2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
|
Předpoklady
|
Vstupní jazyková úroveň mírně až středně pokročilý: A2/B1. Kurz není určen pro začátečníky! Při velkém počtu zájemců o kurz mají přednost studenti s povinnou výukou cizího jazyka.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Požadavky pro udělení zápočtu: - aktivní práce v kurzu - docházka do výuky (max. 2 absence; nutno doplnit látku a úkoly) - napsat všechny průběžné testy k jednotlivým lekcím (studenti, kteří testy nenapíší, budou psát souhrnný zápočtový test vždy v navazujícím zkouškovém období) - plnění domácích úkolů a připravenost na každé cvičení - kooperace s ostatními frekventanty cvičení Upozornění: Zápočet je možné získat pouze do konce zkouškového období semestru, v němž kurz probíhal.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální autentické texty z internetu..
-
https://moodle.ff.upol.cz/. MOODLE FF UP/Centrum jazykového vzdělávání/NĚMČINA/KAL/NSP2.
-
Kaufmann, S., Lemcke, C., Rohrmann, L., Rusch, P., Scherling, T., Sonntag, R., & Rodi, M. Berliner Platz 3 Neu: Deustch im Allteg : Lehr- und Arbeitsbuch.
|