|
Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
-
Nový Jiří, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 13 - 14 (ev.15) učebnice Berliner Platz neu 2. Opakování vybraných jevů. L13) Das steht dir gut! Hovořit o oblečení, nakupování oděvů, vyjádření co se mi líbí, porozumění inzerátům. Gramatika: stupňování přídavných jmen (komparativ a superlativ), slovesa pojící se s 3. pádem, osobní zájmena(shrnutí), člen ve funkci ukazovacího zájmena. L14) Feste, Freunde, Familie. Hovořit o svátcích, někoho pozvat, reagovat na pozvání, hovořit o dárcích, hovořit o rodině a přátelích, porozumění grafickým schématům. Gramatika: zvratná zájmena (shrnutí), slovesa se dvěma objekty, způsobová slovesa v préteritu. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- L15) Miteinander leben. Soužití. vyjadřování pocitů, formulace odůvodnění, požádat o radu a udílet rady, požádat o pomoc s porozuměním a poskytnout ji, sdělit někomu podmínky, zacházení s konflikty. Gramatika: Vedlejší věta se spojkou weil, vedlejší věta se spojkou wenn. Aktuální krátká videa a texty z internetu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
První semestr čtyřsemestrálního kurzu německého jazyka je zaměřen na rozvoj komplexu jazykových kompetencí: mluvení, poslech, čtení a psaní pro oblast každodenního života a práce.
Rozvoj jazykových kompetencí v oblasti obecného jazyka (pro každodenní život a práci): - mluvení (performance, interakce) - poslech textu s porozuměním - čtení textu s porozuměním - psaní Výstupní jazyková úroveň celého kurzu A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
|
Předpoklady
|
Doporučená vstupní jazyková úroveň: mírně pokročilý A1-A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz vhodný pro absolventy kurzu pro začátečníky s dobrými základy jazyka. Před zápisem do kurzu si můžete udělat rozřazovací test (přihlašovací údaje stejné jako na Portál UP): https://moodle.ff.upol.cz/course/view.php?id=287
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
Zápočet 1. Docházka do výuky - maximálně 2 absence za semestr. 2. Připravenost na hodinu, vypracování domácích úkolů (Nepřipravenost studenta v důsledku jeho absence v předchozí hodině nebude akceptována. Je-li student nepřipraven, může mu být započítána absence). 3. Úspěšnost ve všech průběžných testech psaných během semestru - každý test je třeba napsat minimálně na 70%. Studenti, kteří tento požadavek nesplní, budou psát souhrnný zápočtový test v zápočtovém týdnu nebo ve zkouškovém období. Jednotlivé průběžné testy je možné si dopsat/opravit do 14 dnů ode dne, kdy se test psal v rámci vyučování(ale nejpozději v zápočtovém týdnu). Upozornění: Zápočet je možné získat pouze do konce zkouškového období semestru, v němž kurz probíhal (a to pouze v rámci termínů vypsaných vyučující).
|
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální autentické texty z Internetu.
-
https://moodle.ff.upol.cz/. MOODLE FF UPOL/Centrum jazykového vzdělávání.
-
Lemcke, C., Rohrmann, L., Scherling, T., Kaufmann, S., & Rodi, M. Berliner Platz 2 Neu: Deutsch im Alltag : Lehr- und Arbeitsbuch.
|