|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Unita 4 Che bella citta! Grammatica: la particella ci, la costruzione impersonale (si + verbo), l'indicativo presente di sapere, i pronomi diretti atoni, le preposizioni articolate, le preposizioni indicanti luogo. Unita 5 Generazione Erasmus? Grammatica: il passato prossimo, il passato prossimo dei verbi riflessivi, gli avverbi gia / non ancora, il verbo piacere al passato prossimo, la formazione e l'uso degli avverbi (I), l'uso transitivo e intransitivo di cominciare, finire e iniziare.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Druhý semestr čtyřsemestrálního kurzu italštiny pro studenty s minimální výchozí znalostí jazyka. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR A1): student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
|
Předpoklady
|
Student ovládá látku probíranou v semináři IZAC1, tj. student je seznámen s italskou abecedou, výslovností, přízvukem, rodem, členy, záporem, množným číslem. Student umí časovat slovesa všech slovesných tříd, utvořit otázku, časovat slovesa "essere", "andare" a "avere" a ví, jak se chovají přídavná jména v italštině.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Student se přihlásí do Moodlu a pravidelně sleduje a stahuje potřebné materiály. Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma). Student musí využít stanovených řádných i opravných termínů. Jiné vypsány nebudou. Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Jarmila Janešová. Italština pro samouky.
-
Matteo La Grassa. (2012). L'italiano all'universita 1. Edizioni Edilingua - Roma.
|