|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Percorso 4 Letteratura Temi: Parole in viaggio, Scoprire gli altri, conoscere se stessi: la letteratura di viaggio Grammatica: Aggettivi e pronomi indefiniti, La forma impersonale, Condizionale: la forma e l'uso, Pronomi relativi: quale, Alcune funzioni del gerundio presente, Uso delle preposizioni Percorso 5 Astrofisica e neuroscienze Temi: Che cosa resta da scoprire, Io sono il tuo specchio Grammatica: Il futuro semplice: la forma e l'uso, la particella ne, pronomi diretti e indiretti Percorso 6 Storia della cultura e Storia di genere Temi: Universitas studiorum: alle origini delle universita Grammatica: Il passato remoto, il trapassato prossimo, Uso dei tempi al passato (imperfetto, passato prossimo e trapassato prossimo)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Druhý semestr čtyřsemestrálního kurzu italštiny pro mírně pokročilé studenty. Výuka se zaměří na všechny formy komunikace: mluvení, poslech, četbu a psaní.
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR) B1/B2: Rozumí hlavním bodům jasné spisovné řeči o známých záležitostech, s nimiž se setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, které se mohou vyskytnout při cestování v oblasti, kde se mluví daným jazykem. Píše jednoduché souvislé texty o dobře známých tématech nebo o tématech, která ho zajímají. Umí popsat zážitky a události, sny, naděje a ambice a stručně zdůvodnit a vysvětlit své názory a plány.
|
|
Předpoklady
|
Úroveň znalostí studenta (podle CEFR) A2: student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Písemný test
Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma). Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Danila Piotti, Giulia de Savorgnani, Elena Carrara. UniversItalia 2.0. Firenze: Alma Edizioni.
-
Jarmila Janešová. Italština pro samouky.
-
La Grassa, M., Delitala, M., & Quercioll, F. (2013). L'italiano all'universitá 2: corso di lingua per studenti stranieri : B1, B2. Roma: Edilingua.
-
Nocchi, S. (2022). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Alma Edizioni: Firenze.
-
Roberto Tartaglione, Angelica Benincasa. (2015). Grammatica della lingua italiana per stranieri di base. Alma Edizioni Firenze.
|