|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
L7 Komunikační cíle: umět vyjádřit návrh, nabídnout pomoc, reagovat na návrhy; jak darovat/nabídnout/půjčit či někoho o něco požádat Probíraná gramatika: zájmena ukazovací, zájmena tázací, příslovce četnosti L8 Komunikační cíle: umět druhé přimět či přinutit k činnosti, dokázat reagovat na prosbu či žádost, vyjádřit slib, umět strukturovat mluvený a psaný projev Probíraná gramatika: zájmena le, en, y; tvoření příslovcí pomocí přípony ment; prostředky pro strukturaci projevu L9 Komunikační cíle:komunikovat po telefonu, vyjádřit obvinění, umět reagovat na obvinění; umět vyjádřit výtky a výčitky Probíraná gramatika: vytýkací konstrukce (c'est...qui, c'est...que)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz pro studenty, kteří se s francouzštinou již setkali a zvládají základy gramatiky a jednoduché konverzační okruhy. Během kurzu bude kladen důraz na probrání francouzské normativní gramatiky a náročnějších konverzačních okruhů včetně porozumění tématicky zaměřených poslechových cvičení. Očekává se výrazné rozšíření slovní zásoby. Upozornění: Student má povinnost ukončit každý semestr kurzu do konce zkouškového období semestru, ve kterém si daný kurz zapsal!
Student zvládá ve francouzštině vyjádřit návrh, nabídnout pomoc a na daný návrh či nabídku pomoci patřičně reagovat. Dokáže požádat druhé o laskavost či o pomoc a ví, jak reagovat na prosbu či žádost. Umí přimět druhé k činnosti pomocí vhodných verbálních prostředků. Dokáže strukturovat vlastní mluvený a psaný projev. Umí si poradit při komunikaci po telefonu.
|
|
Předpoklady
|
Zvládnutí kurzu FMP2.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Písemný test
1. zápis do STAGu na začátku semestru; 2. docházka do výuky - max. 2 absence (v případě absence je třeba doložit potvrzení od lékaře nebo oborové katedry); nepřítomnost studenta není důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině; 3. aktivní přístup v hodinách; 4. řádné plnění zadaných úkolů; 5. úspěšné absolvování krátkých průběžných testů a závěrečného písemného zápočtového testu na konci semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Beková, Jarmila, Kozlová, Alexandra, Pěničková, Ludmila, Quéret-Podesta, Adrien. (2016). Allez hop! Francouzština pro každého 2, Pokročilí. Brno.
-
Mérieux, Régine, Lainé, Emmanuel, Loiseau, Yves. (2009). Latitudes 2, Cahier d'exercices. Paris.
-
Mérieux, Régine, Lainé, Emmanuel, Loiseau, Yves. (2009). Latitudes 2, Méthode de français. Paris.
|