|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
L4: Komunikační cíle: umět vyjádřit preference a záliby, srovnávat, vyjádřit radost a smutek GR nominalizace (tvorba podstatných jmen pomocí přípon), stupňování přídavných jmen a příslovcí, shoda příčestí minulého s předmětem přímým, L5 Komunikační cíle: umět vyjádřit strach a obavy, povzbudit a uklidnit druhé, vyjádřit překvapení, zasadit události do časového rámce GR: předminulý čas (le plus-que-parfait), prostředky pro určování času (il y a...que, ça fait...que) L6 Komunikační cíle: umět vyjádřit vztek a nespokojenost, zklamání a lítost Probíraná gramatika: zájmena en, y; použití konjunktivu a nepravidelná slovesa; prostředky pro vyjádření množství
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz pro studenty, kteří se s francouzštinou již setkali a zvládají základy gramatiky a jednoduché konverzační okruhy. Během kurzu bude kladen důraz na probrání francouzské normativní gramatiky a náročnějších konverzačních okruhů včetně porozumění tématicky zaměřených poslechových cvičení. Očekává se výrazné rozšíření slovní zásoby. Upozornění: Student má povinnost ukončit každý semestr kurzu do konce zkouškového období semestru, ve kterém si daný kurz zapsal!
(CEFR A2/B1) Student umí ve francouzštině vyjádřit, co má, či nemá rád; zná jemné nuance při vyjadřování svých preferencí. Umí porovnávat dvě různé entity a vyjádřit tak svůj vlastní názor. Má slovní zásobu i gramatický základ pro vyjadřování emocí: obavy, povzbuzování druhých, vyjádření překvapení, vzteku, nespokojenosti, zklamání či lítosti. Dokáže hovořit o událostech, které se udály před situací v minulosti. Ovládá prostředky pro časové určení událostí či délku jejich trvání.
|
|
Předpoklady
|
Úroveň zlalostí studenta (podle CEFR) A2:student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Mérieux, Régine, Loiseau, Yves. Latitudes 2, Cahier d'exercices.
-
Mérieux, Régine, Loiseau, Yves. Latitudes 2, Méthode de français.
|