|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
L1: Komunikační cíle: vyjádřit jistotu a nejistotu; vyjádřit souhlas, nesouhlas a lhostejnost Probíraná gramatika: blízká minulost, přivlastňovací zájmena samostatná, složený čas minulý, imperfektum L2: Komunikační cíle: vyjádřit názor, zeptat se na názor jiných, vyjádřit své úmysly a plány (1) Probíraná gramatika: tvoření otázek (přehled: pomocí est-ce que, inverze, intonace), účel, konjunktiv (1) (subjonctif) L3: Komunikační cíle: vyjádřit důvod, vyjádřit a vysvětlit své úmysly a plány (2), vyjádřit restrikci Probíraná gramatika: slovesa aller, venir, retourner, revenir; vícenásobný větný člen v záporu (ne...ni...ni...; ne...pas...ni...; )restriktivní výrazy (ne...que); postavení dvou zájmenných předmětů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz pro studenty, kteří se s francouzštinou již setkali a zvládají základy gramatiky a jednoduché konverzační okruhy. Během kurzu bude kladen důraz na probrání francouzské normativní gramatiky a náročnějších konverzačních okruhů včetně porozumění tématicky zaměřených poslechových cvičení. Očekává se výrazné rozšíření slovní zásoby. Upozornění: Student má povinnost ukončit každý semestr kurzu do konce zkouškového období semestru, ve kterém si daný kurz zapsal!
Student umí ve francouzštině vyjádřit jistotu a nejistotu. Dokáže vyprávět o svých nedávných činnostech a o vlastních zážitcích. Dokáže správnými prostředky souhlasit a nesouhlasit, popř. vyjádřit lhostejnost. Umí vyjádřit svůj vlastní názor a zeptat se na názor jiných. Student umí verbalizovat své úmysly a plány.
|
|
Předpoklady
|
Úroveň zlalostí studenta (podle CEFR) A2:student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Vypracování domácích úkolů popř. prací k zápočtu. Úspěšné složení zápočtového testu (písemná forma). Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Mérieux, Régine, Loiseau, Yves. Latitudes 2, Cahier d'exercices.
-
Mérieux, Régine, Loiseau, Yves. Latitudes 2, Méthode de français.
|