|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět probíhá formou samostudia s úvodním tutoriálem a s možností konzultace se zkoušející (1x za semestr).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu určeného pro studenty kombinované psychologie je složit zkoušku z jazyka německého na úrovni B1-B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Výstupní znalost cílového jazyka minimálně přibližně na úrovni B1-B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR) (a výše) - mluvený projev - psaný projev - porozumění textu - porozumění slyšeného
|
|
Předpoklady
|
Předpokládá se základní znalost cílového jazyka (gramatiky a obecných komunikačních témat), minimálně přibližně na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce (SERR) (a výše) Škála SERR online: : http://europass.cedefop.europa.eu/cs/resources/european-language-levels-cefr
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Zkouška rámcově obsahuje I) písemnou část: - strukturovaný profesní životopis (je třeba zaslat emailem a nechat si schválit zkoušející nejpozději dva týdny před termínem zkoušky) - test II) ústní část: - profesní sebeprezentace: cca 5 minut hovořit samostatně o studiu, práci a profesních plánech - rozhovor se zkoušející: reagovat na otázky k sebeprezentaci - odborný text: čtení a překlad německého odborného textu v rozsahu pěti stran formátu A4. Tento text není zadán učitelem, student si jej zvolí sám (u zkoušky je text předložen ve dvojím vyhotovení, bez vepsaných poznámek) může být i více kratších textů s různými oborovými tématy v celkovém souhrnu pět stran. Text je třeba umět při zkoušce nejen přečíst a přeložit do češtiny, je rovněž nutné umět vyjádřit základní myšlenku přečteného odstavce a určit základní gramatické jevy, které se v překládaných odstavcích vyskytují (např. rozeznat hlavní a vedlejší větu, určit větné členy, zejména podmět a přísudek, určit rod, číslo a pád u podstatných jmen, osobu, číslo, čas a rod u sloves, předložkový pád apod.).
|
|
Doporučená literatura
|
-
Odborné texty z oboru psychologie.
-
Kettnerová, D., Tesařová, L., Drmlová, D., Homolková, B. (2003). Německy s úsměvem nově. Plzeň.
|