Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem kurzu jsou především praktická cvičení, simulace a hry zaměřené na rozvoj měkkých dovedností - komunikace, asertivity, týmového řešení problémů, vyjednávání, aj. jednotlivých studentů tak, aby je byli schopni používat v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Budování důvěry, spolupráce, efektivní komunikace, vyjednávání, řešení konfliktů, vcítění, tvůrčí myšlení, rozhodovací proces, rétorika, neverbální komunikace, verbální komunikace.
Komunikační schopnosti Týmová spolupráce
|
Předpoklady
|
Komunikace, projevení vlastního názoru, otevřenost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na kurzu Prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
Adamczyk, G., Bruno, T. (2005). Řeč těla. Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla.
-
Drapela, V. (1997). Přehled teorií osobnosti.
-
Gruber, D. (1997). Gruber, D. Trénink radosti: sebepoznání, seberozvoj.
-
Gruber, D. (2011). Time management -- Efektivní hospodaření časem.
-
Kupka, I. (2006). K sebedůvěře krok za krokem.
-
Mühleisen, S., Oberhuber, N. (2008). Komunikační a jiné měkké dovednosti -- Soft skills v praxi.
-
Rao, M., S. (2010). Which are the employability skills ? hard skills or soft skills?.
-
Trnka, J. (1997). Soudobá rétorika (pro ekonomy).
-
Vybíral, Z. (2000). Psychologie lidské komunikace.
-
Zielinski, D. (2005). Soft skills, hard truths.
|