Vyučující
|
-
Kročil Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz se skládá z přednášky a následného workshopu. 1. Přednáška - úvod do problematiky SP (vymezení v rámci sociální ekonomie, společenské role SP, kritéria SP) 2. Workshop - znaky úspěšných SP + úspěšné příklady, vhled do integrační personalistiky Kurz se bude konat 21. 11. 2019 od 13:15 do 16:15.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými aspekty konceptu sociálního podnikání a v praktické rovině představit a diskutovat činnost existujících sociálních podniků a důvody jejich úspěchu.
Student získá základní přehled o konceptu sociálního podnikání v České republice. Bude schopen vymezit roli sociálního podnikání v rámci sociální ekonomiky, společenský přínos sociálních podniků a kritéria pro definování sociálního podniku. V rámci workshopu se seznámí s fungujícími sociálními podniky.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům všech fakult UP, které zajímá koncept sociálního podnikání.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Účast na přednášce a workshopu. Napsání seminární práce na téma "Význam sociálního podnikání v současné ekonomice" (min. 2 NS, přičemž 1 NS = 1800 znaků)
|
Doporučená literatura
|
-
Dohnalová, M., Průša, L. a kol. (2011). Sociální ekonomika. Praha.
-
Dořičáková, Š., Pastrňák, R. (2017). Aktuální otázky sociálního podnikání v České republice. Ostrava.
-
Nyssens, M. (2006). Social Enterprise. At the crossroads of market, public policies and civil society. London.
|