| Název předmětu | Úvod do korejského jazyka |
|---|---|
| Kód předmětu | ASK/19UKJ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
PŘEDNÁŠKY: I. úvodem (popis kursu, cile, předpoklady, způsobilosti, požadavky, literatura) II. jazyk a jeho funkce, jazykový vývoj III. mluvená a psaná podoba jazyka, klasifikace jazyků IIII. systém a struktura jazyka, lingvistika a její dělení V. fonetika a fonologie VI. morfologie VII. syntax VIII. lexikologie a lexikografie IX. sémantika a sémiotika X. další tradiční disciplíny (rétorika, etymologie, dialektologie a stylistika) XI. pomezní disciplíny 1 (matematicka lingvistika, psycholingvistika, pragmatika, textová lingvistika) XII. pomezní disciplíny 2 (neurolingvistika, sociolingvistika, etnolingvistika, filozofie jazyka) XIII. jak pokračovat ve studiu lingvistiky? PŘEDNÁŠKY - LINGVISTIKA KOREJŠTINY: 1. Úvod: Co je to korejština? Kdo mluví korejsky? Úvod do lingvistiky korejštiny. 2. Samohlásky a souhlásky: výslovnost, dělení 3. Samohlásky a souhlásky: vokálová harmonie, náslovné hlásky, změny ve výslovnosti (asimilace, palatalizace, aspirace, intenzifikace, ) 4. Morfologie: jmenné výrazy 5. Morfologie: slovesné výrazy 6. Syntax: větné členy, druhy souvětí, slovosled 7. Písmo: písmo do 15. stol., H?nmindž?ng?m 8. Pravopis: vývoj pravopisu v korejštině 9. Transkripce, transliterace, romanizace; korejské dialekty 10. Genetická klasifikace korejštiny 11. Čínské znaky v korejštině 1 12. Čínské znaky v korejštině 2
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Hlavním záměrem této přednášky je podat výklad základních jazykových plánů korejštiny a uvést frekventanty kurzu do celistvého chápání jazyka jako systému. Kurz vede studenta k vlastním úvahám o korejském jazyce. V navazujícím cvičení jsou řešeny konkrétní otázky probíraných jazykových plánů. Závěrečná písemná zkouška ověřuje zvládnutí látky podle níže uvedeného programu.
Hlavním záměrem této přednášky je podat výklad základních jazykových plánů korejštiny a uvést frekventanty kurzu do celistvého chápání jazyka jako systému. Kurz vede studenta k vlastním úvahám o korejském jazyce. V navazujícím cvičení jsou řešeny konkrétní otázky probíraných jazykových plánů. |
| Předpoklady |
|
ASK/19SC, ASK/19K1, ASK/19AC1
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Závěrečná písemná zkouška ověřuje zvládnutí látky podle níže uvedeného programu. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejská studia (2023) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejská studia (2022) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2023) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |