Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 1-4 II. dílu učebního kompletu L1 Hlavní text: "Japonská gramatika" Používání výrazu "onadži", vyjadřování rozdílnosti a podobnosti, gramatické konstrukce s pomocným slovem "wake" ad. L2 Hlavní text: "Japonská zdvořilost Keigo" Shrnutí používání numerativů a tázacích výrazů, vyjádření rozkazu (přání) a zákazu; významy a používání slovesa "kakeru" L3 Hlavní text: "Výlet na hory" Gramatické konstrukce: žádost o radu, dávání rady; významy a používání slovesa ?ukeru? aj. L4 Hlavní text: "Japonská jména a příjmení" Gramatické konstrukce: vazby s "kagiru", "kagiri", pomocná slovesa "agaru", "ageru" aj. Tento předmět byl inovován vytvořením nového učebního kompletu v rámci projektu Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění absolventů v praxi, reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0160. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz Japonština 4 pokračuje v prohlubování praktické znalosti japonského jazyka, jeho mluvené i psané podoby, na úrovni mírně a středně pokročilé.
Znalost japonských gramatických struktur a schopnost číst a psát na úrovni mírně až středně pokročilých.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování kurzů Japonština 1 - 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
domácí příprava, aktivní účast ve výuce, zápočtový test (min. úspěšnost 70%)
|
Doporučená literatura
|
-
Japonština 2 - nepublikovaný výukový set.
-
KAISER, S. - ICHIKAWA, Y - KOBAYASHI, N. - YAMAMOTO, H.:. (2002). Japanese: A Comprehensive Grammar. London a New York: Routledge.
-
McClure, W. (2000). Using Japanese. A Guide to Contemporary Usage.. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
|