| Název předmětu | Cizí jazyk DSP - Čínština |
|---|---|
| Kód předmětu | ASH/91ADC |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 10 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Čínština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem tohoto cvičení, realizovaného po třech hodinách je vytvářet a následně soustavně upevňovat studentovu schopnost samostatné orientace ve slyšeném čínskému diskurzu a rozvíjet dovednosti při jeho mluvené realizaci. Cvičení těsně navazuje na kursy Fonetika čínštiny (základy výslovnosti) a Gramatika čínštiny (základy morfologie a syntaxe). V prvém i druhém semestru je student seznamován s technikou poslechu a realizace textu v moderní hovorové čínštině. Prostřednictvím různých typů cvičení (dril) jsou frekventanti kurzu vedeni ke správným poslechovým a výslovnostním návykům, hlouběji procvičují jevy, které byly teoreticky podrobněji probrány v předmětu Fonetika čínštiny. Současně studenti procvičují také látku probranou teoreticky na hodinách kurzu Gramatika čínštiny, realizují elementární větné vazby a získávají tak základní kompetenci v čínské syntaxi, např. na základě cvičení, ve kterých spojují jednotlivá slova postupně do větších a větších výslovnostních a významových celků, až takto vytvoří úplnou větnou strukturu. V této větě pak následně substituují některé z jejích částí se záměrem aktivizovat nově osvojenou slovní zásobu v nově poznané syntaktické struktuře. Děje se tak v rámci 24 konverzačních okruhů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Percepce a produkce čínského textu na základní úrovni. |
| Předpoklady |
|
Žádné. Jedná se o kurs pro začátečníky.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
docházka není povinná nejsou písemné domácí úkoly důraz kladen na domácí přípravu podmínky udělení atestace: ústní pohovor v rozsahu Čínské konverzace |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2021_2024) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2025) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2021_2024) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Nizozemská filologie (2020_2024) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2021) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Srovnávací slovanská filologie (2019_2024) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Srovnávací slovanská filologie (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2025) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2021) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2025) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2025) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Románské jazyky (2021_2024) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Srovnávací slovanská filologie (2025) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Srovnávací slovanská filologie (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Srovnávací slovanská filologie (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |