| Název předmětu | Pastorace mládeže |
|---|---|
| Kód předmětu | KSV/KVPAM |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Pojem mládež - sociologické a antropologické vymezení; Modely pastorace mládeže Biblické základy pastorace mládeže Křesťanské povolání - kritéria Duchovní doprovázení Dynamika skupiny a společenství Výchova ke zbožnosti
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Kurz uvádí do studia spirituální četby kulturních proměn novověku a postmoderny (sekularizace, relativizace, laicismus, tradicionalismus a fundamentalismus), pastorace mládeže, pastorační doprovázení mládeže, pastorační a duchovní rozhovor, teologie povolání, animace a formace křesťanského společenství, laik a církev, spirituální doprovázení dětí a mládeže - duchovní rozlišování, otázky životní volby a formace v modlitbě.
Interpretovat tvůrčím způsobem spirituální četbu kulturních proměn novověku a postmoderny (sekularizace, relativizace, laicismus, tradicionalismus a fundamentalismus); navrhnout modely pastorace mládeže; aplikovat pastorační doprovázení mládeže; vést pastorační a duchovní rozhovor; ověřit různé přístupy teologie povolání, animace a formace křesťanského společenství; kvalifikovaně posoudit dynamiku laik a církev; využít v praxi spirituální doprovázení dětí a mládeže - duchovní rozlišování; klasifikovat otázky životní volby a formace v modlitbě. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|