Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je věnován četbě odborných pedagogických textů a jejich aplikaci a výkladu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je seznámit studenty se zásadními texty, které ovlivnily pedagogické myšlení v historii, učit se s nimi pracovat a kriticky je hodnotit.
Studenti prohloubí své kompetemce ke čtení a kritickému posouzení odborných pedagogických textů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Prokázání schopnosti samostatné četby a výkladu textu v průběhu seminářů.
|
Doporučená literatura
|
-
Komenský, J. A., Hendrich, J., & Krejčí, A. (1930). Didaktika velká. Praha: Dědictví Komenského.
-
KOMENSKÝ, J. A. Pampaedia. In KOMENSKÝ, J. A. Obecná porada o nápravě věcí lidských. III. sv. Praha: Svoboda, 1992..
-
Pestalozzi, J. H. (1899). Linhart a Gertruda: kniha pro lid. V Čejkovicích: [Zdeněk Sadovský].
-
Platón,, & Novotný, F. (2000). Euthyfrón ;: Obrana Sókrata ; Kritón. Praha: OIKOYMENH.
-
Rousseau, J. J., & Krecar, A. (1926). Emil, čili, O vychování. Olomouc: R. Promberger.
|