Předmět: Četba a výklad vybraného pedagogického d

» Seznam fakult » CMF » KKV
Název předmětu Četba a výklad vybraného pedagogického d
Kód předmětu KKV/ČVVPD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Seminář je věnován četbě odborných pedagogických textů a jejich aplikaci a výkladu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem semináře je seznámit studenty se zásadními texty, které ovlivnily pedagogické myšlení v historii, učit se s nimi pracovat a kriticky je hodnotit.
Studenti prohloubí své kompetemce ke čtení a kritickému posouzení odborných pedagogických textů.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Prokázání schopnosti samostatné četby a výkladu textu v průběhu seminářů.
Doporučená literatura
  • Komenský, J. A., Hendrich, J., & Krejčí, A. (1930). Didaktika velká. Praha: Dědictví Komenského.
  • KOMENSKÝ, J. A. Pampaedia. In KOMENSKÝ, J. A. Obecná porada o nápravě věcí lidských. III. sv. Praha: Svoboda, 1992..
  • Pestalozzi, J. H. (1899). Linhart a Gertruda: kniha pro lid. V Čejkovicích: [Zdeněk Sadovský].
  • Platón,, & Novotný, F. (2000). Euthyfrón ;: Obrana Sókrata ; Kritón. Praha: OIKOYMENH.
  • Rousseau, J. J., & Krecar, A. (1926). Emil, čili, O vychování. Olomouc: R. Promberger.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr