Vyučující
|
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je analýza postavení masmédií ve společnosti, dále předmět poskytuje vhled do funkcí masmédií v dnešní společnosti a charakterizuje také mediální produkci a žurnalistiku jako povolání, předmět se zabývá rovněž studiem publika a studiem mediálních produktů a také charakteristikou, cíli a praktickými ukázkami práce s dětmi v rámci mediální výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Úvod do studia masové komunikace se zabývá masmédii a jejich postavením v současné společnosti a vlivem na ni, zaměřuje se také na mediální produkty (jejich druhy, obsah, význam a interpretaci) a studium publika, pro něhož je produkce určena.
Tento předmět poskytne studentům základní znalosti o fungování médií ve společnosti, ale také získají dovednosti týkající se zpracování základních mediálních produktů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na seminářích (studentovi se tolerují pouze tři absence, do nich se však započítávájí také návštěvy u lékaře, či nemoc. V případě, že student bude na seminářích chybět více než třikrát, musí si předmět zapsat znovu, neboť nebude připuštěn k zápočtu), alespoň 70% úspěšnost na zápočtovém testu.
|
Doporučená literatura
|
-
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. (2007). Média a společnost. . Praha.
-
McQUAIL, D. (2007). Úvod do teorie masové komunikace. Praha.
-
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. (2007). Základy mediální výchovy.. Praha.
|