Vyučující
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět bude věnován pedagogickým a psychologickým základům zážitkové pedagogiky, organizacím věnujícím se zážitkové pedagogice, osobnosti instruktora a týmu instruktorů, zabezpečení akce, dramaturgii, režii akce, různým druhům her a jejich uvádění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seminář zážitková pedagogika uvede studující do této problematiky. Studenti získají jak teoretické, tak praktické základy předmětu.
Studující po absolvování předmětu budou schopni orientovat se v dané problematice a použít získané poznatky v praxi. Studující jsou schopni připravit krátkodobý zážitkový program pro vybranou cílovou skupinu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Předmět je zakončen zápočtem (uděluje se za splněnou s. práci, účast na seminářích a aktivitu). Na výuce předmětu je nezbytná aktivní osobní účast. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Doporučená literatura
|
-
Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
-
Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
-
Hanuš, R. Hrkal, R. (1998). Zlatý fond her II. . Portál, Praha.
-
Pelánek, R., & Kotrch, V. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
-
Pelánek, R. (2010). Zážitkové výukové programy. Praha: Portál.
-
Zapletal, M. a kol. (1990). Zlatý fond her. Praha: Mladá fronta.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|