Vyučující
|
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti postupně získají znalosti o všech typech postižení, jejich základní charakteristice a možných edukačních přístupech: - historie speciální pedagogiky - legislativa - jednotlivé pedie (surdopedie, logopedie, tyflopedie, psychopedie, somatopedie, etopedie) - další oblasti zájmu speicální pedagogiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy speciální pedagogiky.
Studenti budou mít potřebné znalosti pro rozlišení jednotlivých typů postižení a budou schopni adekvátně používat základní speciálněpedagogickou terminologii. Dále budou vybaveni kompetencemi pro základní komunikaci s osobami s postižením.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Studenti jedenkrát za semestr přinesou aktualitu, která bude souviset s problematikou osob s postižením. Tento předmět bude ukončen kolokviem.
|
Doporučená literatura
|
-
& Potměšilová, P. (2013). Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. Praha: Parta.
-
MÜLLER, O. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. UP.
-
Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
SLOWÍK, J. (2007). Speciální pedagogika. Praha: Grada.
-
Vítková, M. (1998). Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido.
|