Vyučující
|
-
Doubravová Marta, Mgr.
-
Cincibusová Daniela , Mgr.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci tohoto předmětu budou studenti seznámeni se základní charakteristikou romské subkultury . Studenti tak získají praktický vhled do této problematiky. Získané poznatky budou moci využít v praxi sociálního pedagoga. Mezi základní probíraná témata bude patřit: - úvod, základní vymezení a charakteristika romské subkultury, - výchova dětí v romské rodině a příčiny nezájmu o další vzdělávání, - romská kultura (hudba, kuchyně, literatura), - hledání vlastní identity Romů, emancipační trendy, - struktura romské rodiny s porovnáním s velkorodinou v hinduistické Indii, - duchovní život Romu, nové charismatické hnutí mezi Romy na Slovensku a u nás, - odlišnosti v tradicích a chování subetnické skupiny olašských Romu, - analýza reakcí Romu na současné dění (rasově motivované útoky), - identita romských dětí vychovávaných v náhradní rodinné péči.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní charakteristikou romské subkultury.
Studenti budou znát základní vymezení romské subkultury.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast na semináři. Zpracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Davidová, E. (2011). Kvalita života a sociální determinanty zdraví u Romů v České a Slovenské republice. Praha: Triton.
-
KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci.
|