Předmět: Zážitková pedagogika

» Seznam fakult » CMF » KKV
Název předmětu Zážitková pedagogika
Kód předmětu KKV/ZP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seminář Zážitková pedagogika je zaměřen na získání základních vědomostí a dovedností v oblasti zážitkové pedagogiky, k jejímu využití při tvorbě projektů v oblasti zážitkových aktivit a zkušenostního učení, a také seznámení se se základními pedagogickými a psychologickými principy pedagogiky zážitku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Cílem kurzu je získání vědomostí a dovedností v oblasti zážitkové pedagogiky, k jejímu využití při tvorbě projektů v oblasti zážitkových aktivit a zkušenostního učení, a také seznámení se se základními pedagogickými a psychologickými principy pedagogiky zážitku.
- studenti získají základní vědomosti z oblasti pedagogiky zážitku a seznámí se s jejími základními principy - studenti si osvojí základní pedagogické a psychologické principy práce se skupinou - studenti získají dovednosti potřebné k organizaci aktivit s využitím pedagogiky zážitku - studenti porozumí podstatě zážitkových akcí a dokáží získané vědomosti využít při tvorbě projektů zážitkových akcí
Předpoklady
Nejsou stanoveny.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce

V rámci výuky studenti vytváří instruktorské týmy a zpracovávají své projekty zážitkových akcí pro vybrané cílové skupiny. Na výuce předmětu je nezbytná aktivní osobní účast. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
Doporučená literatura
  • Bezděk, F., Spáčil, F., Hefková, M. Interaktivní rozvoj klíčových kompetencí.
  • Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
  • Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
  • Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2816-2..
  • Hrkal, J., Hanuš, R. a kol. (2007). Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
  • Pelánek, R., & Kotrch, V. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
  • Pelánek, R. (2010). Zážitkové výukové programy. Praha: Portál.
  • Reiners, A. Praktische Erlebnispädagogik.
  • Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr