Vyučující
|
-
Smahel Rudolf, doc. Dr. Th.D.
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student po absolvování toho předmětu bude moci navázat na znalosti historie vývoje sociální pedagogiky i současného pojetí tím, že si osvojí znalosti o nejaktuálnějším vývoji této disciplíny v Německu, Polsku, ale také Švédsku, Dánsku i Francii aj. Zároveň získá povědomí o specifikách práce s cílovými skupinami sociální pedagogiky ve výše uvedených zemích a úspěšných projektech, jež byly realizovány.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- znalosti specifik vývoje a současného pojetí sociální pedagogiky v dalších zemích - znalosti společných znaků sociální pedagogiky a porozumění jim napříč různými zeměmi - dovednost komparovat pojetí sociální pedagogiky v různých zemích s vývojem v České republice - znalosti projektů, jež byly úspěšně v praxi realizovány pro cílovou skupinu sociální pedagogiky v zahraničí
- prohloubení znalostí o sociální pedagogice, její teorii i praxi v zahraničí - rozšíření teoretických poznatků pro praxi sociálního pedagoga
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
V rámci diskuze bude student umět charakterizovat specifika sociální pedagogiky pro vybranou zemi, dá rovněž příklad úspěšných projektů, jež byly v této zemi realizovány pro zlepšení situace cílové skupiny. Tyto projekty si sám najde.
|
Doporučená literatura
|
-
Cameron, C. Moss, P. Working with Children and Young People.
-
Cohen, L., Chavez, V., Chehimi, S. Prevention is Primary: Strategies for Community Well Beeing.
-
de Melandéz, W., Beck, V. Teaching Young Children in Multicultural Classrooms.
-
Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire I.
-
Kornbeck, J., Rosenddal Jensen, N. Social Pedagogy for the Entire II.
-
Storo, J. Practical Social Pedagogy: Theories, values and tools for working with children and young people.
|