Vyučující
|
-
Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá dvoutýdenní praxe bude rozdělena na tři části. První část praxe (zpravidla tři dny) bude náslechová. Studenti se seznámí se zařízením, pracovníky a s klienty. Po dohodě s vedoucím praxe si vyberou skupinu či jednotlivce, se kterou / se kterým se budou pravidelně setkávat. Během těchto náslechů studenti získají základní povědomí o zvycích skupiny či jednotlivce a způsobu pedagogické práce. Druhá část praxe (zpravidla dva dny) bude asistenční. Během této části praxe se studenti zapojí do dění zařízení. Ve třetí části praxe (zpravidla pět dní) studenti navrhnou týdenní plán práce a podle toho plánu pod vedením vedoucího praxe budou pracovat se skupinou klientů či s jednotlivcem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- prohloubení znalostí z oblasti metod sociální pedagogiky a jejich aplikace při práci s různými skupinami klientů v daném zařízení - tvorba, plánování a organizace aktivit vhodných pro klienty ve vybraném zařízení - rozvoj hodnot a obecně etických principů prostřednictvím sociálně-výchovného působení
- kompetence v oblasti tvorby, plánování a organizování aktivit a projektů vhodných pro různé cílové skupiny sociální pedagogiky - znalosti systému poskytovaných služeb, legislativního ukotvení zařízení a dovednosti pro používání metod a forem v různých typech zařízení, v nichž se uplatňuje sociální pedagog - kompetence sebereflexe ve vztahu k cílové skupině - osobnostní rozvoj studenta a jeho hodnot
|
Předpoklady
|
Absolvování první části předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Student po absolvování praxe odevzdá ucelený deník praxe, v němž bude zaznamenána konkrétní činnost vybrané skupiny či jednotlivce a míra studentova podílu na této práci. Student prokáže, že připravil a realizoval formou mikrovýstupů nejméně 7 praktických činností. Dále zde bude uveden navržený týdenní plán práce a jeho zhodnocení. Budou zde uvedena pozitiva i negativa. V případě negativ pak student uvede možné další způsoby řešení. Navíc od studenta bude požadována hlubší sebereflexe k řízení organizace i jeho působení vzhledem k cílové skupině klientů.
|
Doporučená literatura
|
|