|
Vyučující
|
-
Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
-
Öbrink Hobzová Milena, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Program sociální pedagogika mezi studovanými programy na UP, studijní řád, struktura UP, jednotlivé fakulty. Využívání knihovnické služby. Psaní odborných prací - psaní akademického textu. Vyhledávání zdrojů, rešerše, volba tématu, tematický bibliografický průzkum. Práce s odbornou literaturou. Citační norma ČSN ISO 690. Používání AI během studia. Citace a její smysl, citační etika, obecné zásady pro citace a jejich struktura. Odkazy na citace v textu, příklady odkazů na literaturu, cvičení. Výběr vhodných lexikálních prostředků, interpunkce, cvičení. Ke každému tématu souvisejícímu s akademickým psaním budou realizovaná cvičení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu úvod do studia sociální pedagogiky je, aby studenti: - rozuměli koncepci studijního oboru sociální pedagogika na CMTF UP v Olomouci a dokázali rozumět povinnostem studenta na vysoké škole; - vyjmenovali a vysvětlili možnosti vyhledávání zdrojů pro tvorbu odborného textu a uměli to v praxi použít; - analyzovali důvěryhodnost zdroje k jeho použití; - poznali a používali citační normu ČSN ISO 690; - znali, vysvětlili a také v praxi uplatňovali pravidla citační etiky; - dokázali vytvořit vlastní odborný text, který bude odpovídat citační etice; - poznali a využívali systém Moodle, - využívali AI v akademickém psaní.
Studenti získají znalosti o univerzitním studiu a rovněž získají vědomost a dovednosti spojené se studijmím procesem, učením, ale především s akademickým psaním, na co bude kladen nejvétší důraz a převážbná část výuky
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemný test
Požadavky pro ukončení předmětu a udělení zápočtu: 1. Aktivní účast ve výuce a plnění průběžných úkolů. 2. Docházka bez absence. Studenti s individuálním studijním plánem jsou povinni účastnit se prvního semináře, kde jim následně budou sděleny požadavky pro úspěšné ukončení předmětu. 3. Závěrečná písemná práce s vypracováním zadaných úkolů. Úkoly budou zaměřeny na základní dovednosti spojené se studiem a akademickým psaním. Je nutno získat min. 75 % bodú z práce. 4. Ukončení předmětu je podmíněno splněním všech požadavků.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Filka, Jaroslav. (2002). Metodika tvorby diplomové práce: praktická pomůcka pro studenty vysokých škol. Olomouc.
-
Hloušová, Drahomíra a kol. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc.
-
Kraus, Blahoslav. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
Musilová, Marcela. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc.
|