| Název předmětu | Společnost a osoby se zdravotním postižením |
|---|---|
| Kód předmětu | KKV/PPSOZ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- student má kompetence k vytvoření projektu pro jedince se zdravotním postižením - student má kompetence k řešní úpravy prostředí pro jedince se zdravotním postižením - student zná základní problémy jedinců s postižením ve společnosti a je schopen navrhnout jejich řešení.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
- získat informace o legislativních opatřeních ve vztahu ke zdravotnímu postižení - získat vědomosti a dovednosti o/k vytváření rovných podmínek pro jedince se zdravotním postižením - získat schopnosti pro plánování a projektování aktivit pro jedince se zdravotním postižením
- student zná legislativní opatření ve vztahu ke zdravotnímu posižení a umí je aplikovat do praxe - student zná základní podmínky rovního přístupu k jedincům se zdravotním postižením a umí je aplikovat do praxe |
| Předpoklady |
|
nejsou stanoveny
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
Výsledky budou ověřeny formou seminární práce (ppt) - projekt úpravy prostředí pro osobu se zdravotním postižením (cca 3-5 normostran), projekt bude prezentován ve výuce + účast ve výuce alespoň 80%. Požadavky na studenty s ISP - seminární práce - projekt úpravy prostředí pro osobu se zdravotním postižením (cca 3-5 normostran); účast na seminářích alespoň 50%. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |