| Název předmětu | Pedagogická antropologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KKV/PPPEA |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základní poznatky z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
Kurz seznámí posluchače s antropologickými pojmy, teoriemi, její vztah k filozofické antropologii a současným pohledem na problém výchovy. Jeho obsahem bude zejména přehled poznatků z antropologie se zaměřením na výchovně-vzdělávací zaměření absolventa. Studenti se seznámí s poznatky z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob. Zmíněny budou také základní termíny a obsahy z kulturní a etnické antropologie.
Aplikace získaných poznatků z oblasti hygieny, výchovy ke zdraví, variability člověka v čase a prostoru, vývojové antropologie s důrazem na vývoj dětí a mládeže, jejich poruch a chorob. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška
Studium povinné i doporučené literatury a materiálů k jednotlivým tématům, která budou probrána a diskutována během přednášek. Absolvování kolokvia - ke kolokviu si studenti připraví dvě infografiky: 1. infografika na vybrané vývojové období z hlediska fyziologie; 2. infografika s informacemi o vybraném národě, etnické skupině vzhledem k pedagogickému přístupu. (Obsah i zpracování infografiky budou upřesněny během přednášek). Během kolokvia studující seznámí ostatní se svými poznatky a odpoví doplňující otázky, které se budou týkat okruhů probraných během přednášek. Studující s individuálním plánem: - samostudium literatury a materiálů uvedených v Moodle, průběžné písemné plnění úkolů tamtéž - absolvování kolokvia s výše uvedenými požadavky |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |