| Název předmětu | Krizová intervence |
|---|---|
| Kód předmětu | KKV/PPKRI |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vzhledem k cílovým skupinám sociální pedagogiky by sociální pedagog měl být pro svoji praxi vybaven základy krizové intervence. V předmětu se tak studenti seznámí jak s teoretickým základem týkajícím se krizové intervence, tak i s kazuistickou prací a praktickým využitím.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
- specifikace krizové intervence (rozdíl mezi krizovou intervencí, terapií a poradenstvím) - znalost pojmu krize (typy, průběh a reakce v krizových situacích) - znalost možností řešení (přirozené strategie, laická pomoc, sociální síť, svépomoc) - znalosti forem krizové intervence - znalost základů krizové intervence a navazování kontaktu s lidmi v krizi - častá témata krizové intervence v práci sociálního pedagoga
- Získání znalostí a dovedností v oblasti krizové intervence (KI, PFA), rozlišení typů krize a možností pomoci, znalosti intervence s klientem v krizi. |
| Předpoklady |
|
Nejsou stanoveny.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast ve výuce - student musí prakticky ukázat znalosti krizové intervence v zadané modelové situaci. - 80% účast ve výuce - vypracování kazuistiky (práce s člověkem v krizi, max. 2 normostrany) - (viz Moodle). Studenti s ISP vypracují seminární práci v podobě kazuistiky (3-5 NS) - jak postupovat v zadané modelové situaci (viz Moodle). |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |