Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Fenomén "adaptační kurzy" svojí podstatnou plně spadají do kompetencí sociálního pedagoga. V rámci tohoto předmětu budou studenti seznámeni s problematikou adaptačních kurzů: legislativa ČR spojená s adaptačními kurzy, druhy adaptačních kurzů, jejich vliv a přínos, historie a současnost (nové trendy), role školitele, učitele a studenta, rizika při adaptačních kurzech a harmonogram kurzu , hry a jejich použití. V neposlední řadě pak budou studenti seznámeni i s různými přístupy k adaptačním kurzům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Získání znalostí a dovedností potřebných pro přípravu, vedení a závěrečné vyhodnocení adaptačního kurzu.
- základní přehled o adaptačních kurzech jejich strukturování, účelu a cíle, - orientaci v práci školitele, který kurz připravuje a vede, - kompetence k přípravě a vedení adaptačních kurzů.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast na cvičeních. Písemné zpracování dvou příprav.
|
Doporučená literatura
|
-
BAKALÁŘ, E. (1995). Psychohry. Praha : Vyšehrad.
-
Fraser, B. J. Classroom Environment.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S. (2005). Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS.
-
Hrka, J., Hanuš, R. Zlatý fond her II.
-
Klusák, M. Škaloudová, A. Školní klima z perspektivy žáků.
-
Másilka, D. Zappe, P. Vstupní adaptační kurzy.
-
Neuman, J. Zapletal, M. Hry do kapsy.
-
PIKE, G., SELBY, D. (1994). Globální výchova. Praha : Grada.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|