Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. využití výtvarného umění 2. práce s netradičními materiály 3. artefiletika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seminář představí posluchačům obšírný výčet z bohatého fondu výtvarných volnočasových činností. Studenti zjistí, jak vést, uspořádat a čeho se vyvarovat, při organizování takovýchto projektů. Jak je propojovat s jinými činnostmi a řadit je do celků. Jak zaujmout a motivovat, jak nalézt cestu ke spontánnímu projevu, samostatné tvořivosti a rozvoji osobnosti dětí všech věkových kategorií.
Osvojení výtvarných volnočasových činností.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zvládnutí vybraných výtvarných volnočasových aktivit. Příprava výtvarné volnočasové aktivity pro vybranou cílovou skupinu.
|
Doporučená literatura
|
-
(2013). Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní i mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
-
CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.
-
Slavíková, V., Slavík, J., & Hazuková, H. (2000). Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta.
-
Šritrová, D. (2002). Nápady do školních lavic: výtvarná výchova a pracovní vyučování. Praha: Nakladatelství Septima.
|